Pages

Wednesday 23 April 2014

Pekerja Sambilan Harian

            Assalamualaikum.. Alhamdulillah.. pada 1 April yang lalu saya da start keje da sebagai Pembantu Tadbir N17 (Sambilan Harian) di Kementerian Kesihatan Malaysia.  Walaupun untuk kerja ni saya hanya menggunakan gred SPM je, dan bukan diploma ataupun ijazah saya, tapi bak kata ibu saya, xpe.. kak long kerja je dulu.. cari pengalaman dulu k.. yup.. itulah yang saya pegang sampai hari ni.. setakat ni da nak masuk sebulan da.. Ye la.. da hampir 3 bulan saya duduk je kat rumah tu wat keje rumah je.. at least dengan adanya kerja ni, dapat la saya isi masa lapang, cari ilmu tambahan, dan isi dompet saya and akaun bank saya yang da semakin susut tu haa.. hehe.. so far bekerja di sini memang banyak pengalaman baru yang saya dapat.. Terutamanya dalam penggunaan Microsoft Excel. 

             Memang Wow la.. banyak sangat benda baru yang saya belajar.. tentang nama2 penyakit and nama saintifik la, tentang jawatan2 doktor, jenis2 gred dalam jawatan doktor, pengurusan data2 doktor and pekerja jawatan tertinggi dalam kementerian kesihatan ni.. macam2 lagi la.. hehe.. banyak jugak yang saya da lupa tentang Excel ni masa saya belajar zaman2 study dulu. (eh, belajar dgn study tu bukan sama ke? haha.. =P)
Emm.. tu la.. rasa bersyukur sangat.. setiap tempat baru yang saya pergi, semuanya memberikan saya pelajaran baru yang sangat2 berguna untuk saya.. syukur Alhamdulillah.. Hope lepas ni saya dapat berkerja dengan lebih baik dan yang paling penting dan saya harapkan adalah untuk dapat kerja tetap.. InsyaAllah.. Tolong Doakan saya jugak ye..


Terima kasih kerana sudi membaca.. ^_^

No comments:

Post a Comment

~~HotteSt & CharMiNg~~