Pages

Tuesday, 17 May 2011

Masak2 jOM..

HoLa..~

          Assalammualaikum... ari ni tade na cte pasal pape pn.. jz na ckp td bru lps men masak2.. hehe..Oleh krn boring pnye pasal.. aku pn pegi r menjengah ke dapur.. tgk2 kot2 la byk bahan na men masak2..
& lg 1 sebab.. aku cam da boring na mkn nasi.. so mcm na cari makanan selain nasi la kn.. n fikir punya fikir..
aku pn teringat la 1 resepi yg pernah aku blajar dlu.. so aku pn belek2 la kabinet2 kt dapur..

         Yes.. mmg chantek r.. serba lengkap dgn bahan2 yg aku perlukan utk masak menu
yg de dlm otak aku ni,  hehe. aku pn siap2 kn la bahan.. jenuh gk nak kopek kulit udang ni.. nasib baik udang dia sederhana besar..  tadela aku na byk bunyi sgt mse kopek udang tu kn.. =P

        Emm.. aku kalo masak masakan yg berkuah ni.. aku mmg suka letak sayur byk2..
beZz wOo kunyah sayur.. rasa nyaman je dlm mulut.. haha.. merapu lak aku ni.. maka dr pukul 7.00pm aku start masak.. akhirnya kol 8.00pm gk bru aku settle smua.. ni lama sbb mnunggu carrot empuk la ni.. tape2.. sbb aku ske makan carrot pnye pasal.. lama pn lama laa.. huhu..
akhirnya trciptalah resepi bg menu yg aku masak wat kali pertamanya iaitu Mee Ladhna..~~  



Tadaaa...!! Haa.. ni lah dia Mee Ladhna yg aku cte td.. hehe.. tp pape pn.. ni 1st try aku.. Alhamdulillah.. mendapat sambutan yg baik dr family aku.. Fuhh.. nasib baik.. hehe..

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

~~HotteSt & CharMiNg~~