Pages

Sunday 14 August 2011

AL ~ KiSaH...

Assalammualaikum... hye smua.. hari ni (14/8/2011) na cerita kt korang 
serba sedikit situasi yg aku alami masa terawih tadi.. 
Mmg menduga jugak la.. haha.. ikuti kisah selanjutnya kat bawah ni.. ;)
.
.
.
.
.

SituAsi PertaMa:: 

Masa terawih tadi... setiap kali genap 4 rakaat biasanya akan ada doa selepasnya kan..? 
Entah kenapa la mcm ngantuk sangat hari ni.. na ckp mkn banyak time berbuka tadi, 
xde  pn.. jz makan ayam goreng n mix salad jew.. 
                 (sebab beberapa ni cm x sihat + demam so x bpe lalu na makan )  
                   tapi seriously mmg sgt mengantuk tadi.. then masa habis je selesai solat rakaat
                    yg ke-6 tu,  imam akan baca la  bacaan2 zikir utk solat terawih tu kan.. 
                     tbe2 mak cik sebelah kiri ni tadah tangan mcm      
             baca doa.. then @ the same time dlm mamai2 tu aku pn ikut la tadah tangan.. yg 
akak kt sebelah kiri ni pun toleh kt aku.. dengan sendirinya muka aku pn mula la diserbu 
   rasa panas.. Eeee.. malu.. malu sebab time tu mana de imam baca doa lg.. & elok je aku  
 pn angkat tgn skali ikut mak cik tu yg rupa-rupanya dia hanya na tutup mulut dia cz 
           menguap.. haih..! tu la akibatnye.. ngantuk tapi x rajin g basuh muka/ ambil air wuduq  
 lagi.. AdOyaii.. mak cik ni.. kan da blushing da muka aku. heheh.. pape pn..
            Terima kasih jgk la kat mak cik.. oleh  kerana mak cik tu jgk la, terus hilang rasa    
mengantuk aku.. pe lagi.. lepas da malu tu semestinya la aku cover jew kan..
    siap sedia je   la  utk rakaat seterusnya.. aiseyhman.. tersenyum sendiri aku..  hehe..

   

  SituAsi KeDua :: 
 Hari ni just wat 8 rakaat jew.. + witir 3 rakaat... lps solat tu aku duduk la kt sebelah mak 
 aku.. my mOmmy pn wat 8 jew, tp dia stay sebab na terus tunggu utk tadarus.. so aku pn 
 sembang2 la skali dgn kwn2 mak aku@ Aunty2 ni.. time tu jgk aku rse haus, aku pn minta   
la air mineral yg mak aku mmg bwk dr umah.. na minum la seteguk 2 kononnya.. dlm tgn 
dok pegang2 botol air tu, aku diajukan berbagai soalan.. contohnya ::>> skrg blaja kt 
  mana? dip ke dgree? da semester bpe? bpe kali gak la tangan aku ni turun naik dari na 
menyuakan air ke mulut, aku hentikan n jwb soalan2 dorang tu.. then lps je dorang x tanya 
 da pape, aku pn dgn confident jew nganga mulut.. sambil baca bismillah tu & tangan da pn 
tuang air mineral tu kt mulut.. tp yg aku hairannya npe air x keluar.. Larrhh..!! rupanya aku 
 x bukak lg pn tutup botol air tu.. Aaaa.. lg sekali aku malu.. hOho.. =,=" memang kene 
 sangat la kan.. kene gelak dgn Aunty2 tu.. tapi aku pn tergelak sekali.. da cam pelawak pn   
 ada da..  AdOdoii.. malu3!! sabo je la aku.... masa jln na balik umah tu.. sekali lagi la aku 
tersenyum sendiri.. heheh... =P


p/s :: Maaf dengan penggunaan "aku" dalam cerita kat atas ni.. ini adalah kerana mengikut    keselesaan bercerita.. =)







No comments:

Post a Comment

~~HotteSt & CharMiNg~~