Pages

Tuesday 17 July 2012

My First Trial for Triffle Puding..~

Assalammualaikum.. 

Hari Sabtu yg lalu.. dengan kerajinan yang ada berserta kepulangan adikku ke rumah dari politeknik telah membuatkan aku terdetik untuk membuat dua hidangan.. Dan hidangan tersebut ialah Puding Triffle dan Roti Jalan dengan Kari ayam.. yummies..! selera x u'Olls??? heheh.. Pape pun.. atas permintaan beberapa kawan yang menginginkan resepi puding triffle dari aku yg simple mimple ni walhal leh je searching kt Pak Cik Google tu kerana aku pun telah berbuat demikian.. tapi tapelah... maka aku akan uplOadkan la resepi beserta gambar yew kawan2.. 


Oleh kerana aku malas hendak menyalin.. maka ambil gambar adalah cara yang paling mudah.. hehe

Ok.. pe korang rasa.. senang je kan resepi ni.. InsyaAllah menjadi tanpa sebarang kerisauan yew.. InsyaAllah.. =)
 .
.
.
.
Yuuhuuu.. ni la dia antara2 hasil masakan aku ari tu.. ^___^

1st - Masukkan beberapa keping kek roll. perisa ikut suka hati korang. 
aku pilih perisa pandang & butter.

 
2nd - Didihkan susu cair 1 tin & tepung kastard yang telah dicampurkan dengan semangkuk air.
Masukkan gula ikut resepi diatas.. leh jugak tambah/ kurang kan.. ikut kemahuan korang..

3rd -  Masukkan buah tin & air kedalam mangkuk yang ada kek roll td.. 
kalo boleh letakkan penuh2 menutupi kek ni.. coz nanti time makan baru la ada Uummph..! ^^

 
4th - Beginilah hasilnya setelah dituangkan kastard terlebih dahulu.. biarkan sejuk & tuangkan jeli perisa starawberry di lapisan yang paling atas tu dan sejukkan di dalam peti ais..
lepas tu leh la Makan..!! Hasilnya memang tak mengecewakan.. cuba tao..!

No comments:

Post a Comment

~~HotteSt & CharMiNg~~