Pages

Tuesday 17 July 2012

My Roti Jala..

Haaa.. ni sambungan daripada resepi Triffle tadi.. Roti jala.. merupakan one of my favourite food.  YeZza.. aku memang sangat menggemari roti jala dengan kari ayam.. sangat3..!! emm, resepi ni aku dapat dari resepi Blogger terkenal Malaysia.. sape lg kalau bukan Fatin Liyana.. Tq sangat2 FL kerana willing berkongsi resepi roti jala ni.. seriously sangat mudah rupanya membuat roti jala ni..  
tanpa memerlukan ko menebar jala seluas-luasnya di lautan.. Eceh..! heheh.. 
emm.. yang menjadikan lama sewaktu proses memasak ni adalah ketika penyiapan kari ayam yew.. yelaa.. na siang ayam + kentang lagi.. tumis menumis..tunggu kentang empuk laa.. ececeh.. gaya macam tiap2 hari je ko memasak kan yana..! padahal memasak ikut selera ko jew.. haha..

Resepi roti jala : 2 biji telur, 2 cawan tepung gandum, 2, cawan air, sedikit garam & kunyit mengikut cita rasa sendiri. Boleh di blend atau di gaul sehingga sebati di dalam mangkuk.

 
Proses melipatnya pun xla susah pun rupanya..
 lipat sikit kiri & kanan then gulung dari sebelah side yang belum dilipat tu.

 
Tadaa.. ni yang da siap dilipat.. =)

Kari ayam saya.. ayah cakap sedap..! yeay..
Happy sangat tengok family makan.
Ini merupakan kari ayam yang ketiga kali aku masak.. 
Setiap kali aku masak kari ayam.. mesti lain2 je rupa kuah kari tu..
 aku pun tatao la kenapa.. (=,=")

Okie dokiey..~ tu jew resepi kali ni.. Dadaa..~


No comments:

Post a Comment

~~HotteSt & CharMiNg~~