Pages

Friday 8 July 2011

Luka hilang.. parut tetap ada..~~

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..
kemaafan & kesedaran yg diberi mahupun diperolehi mampu mengembalikan keagungan cinta dan kasih..

Saya dah maafkan awak seikhlas-ikhlasnya, cuma saya susah nak lupakan apa yang awak dah buat..bagi saya masa untuk melupakan  semuanya..


masa akan mengubati semua nya....apa yang berlaku pasti ada hikmah...mungkin tuhan nak uji kita..mungkin kelukaan yang kita hadapi akan membuatkan kite jadi lebih tabah...mungkin kelukaan yang kita hadapi sekarang akan menjadi kegembiraan kita pada masa hadapan...

x bermaksud utk meninggalkan tp hanya mahu mengubati hati..
mengelak sejarah dari berulang..

kekadang dalam hidup kita perlu hadapi kesedihan untuk mendapatkan kebahagian...
Kadang2 jgk kte perlu sayangi diri kte dlu.. baru org lain boleh menyayangi kte..
Ceriakan hidup sendiri.. itu yg cuba utk diri ini lakukan..~~
Pegangan diri ketika hati berduka... Ceriakan hari anda dengan senyuman.. 
Pergilah pada mereka yg gembira.. 


Hal remeh-temeh bkn cara aku utk ambil pusing.. tp kalo sekali hati da sentap.. 
Allah je yg maha mengetahui.. 10 tahun pnye cerita pn leh berjurai-jurai air mata..
Sesungguhnya aku bukan manusia yg sempurna.. 
Pape pn.. utk aku.. memberi kemaafan itu mmg mudah.. lebih2 lg sekiranya 
sama2 meluahkan apa yg terpendam dihati..


Memafkan semua org.. agar hati lebih tenang.. 
itu yg selalu aku harapkan dr diri aku sendiri.. Agar org lain ikhlas memaafkan kesalahan aku pada mereka jugak..
InsyaAllah.. mudah-mudahan.. Allah memberi hidayah & rahmat kpdku..
mOga dicekalkan hati ini utk menempuh hidup2 yg bakal 
ku hadapi saban hari ini.. serta dilindungi oleh mu ya Allah.. 
tuhan yg maha pemurah lg maha penyayang.. 
Amin..ya rabbal Alamin





1 comment:

~~HotteSt & CharMiNg~~