Pages

Tuesday 7 June 2011

AYAM UNCLE BOB... ^___^

haaaa... mesti ramai yg da tao pasal ayam goreng uncle bob ni kn.. n mesti ramai yg suka sgt makan ayam ni..
mcm aku.. heheh.. seriously, mmg sedap sesangat la ayam ni.. Mengikut dr pembacaan aku pasal ayam ni, berasal dari Taiwan dan mula diperkenalkan di Malaysia sejak dari tahun 2002 lagi.  Ayam goreng ni bukan aku je yg suka.. tp 1 family aku suka.. starting dr ayah aku laa.. dia yg memperkenalkn ayam ni kt ktorang 1 family.  Dia start mkn ni time lps solat jumaat kt masjid negara, esoknya de pasar malam kt bangi dia belikan untuk mak aku.. masa tu aku kat hostel.  Bila weekend, aku pn balik la umah.. time g pasar malam je, ayah aku g kt 1 gerai ayam goreng ni.. "Uncle bOb".. aku masa tu first time dgr nama tu.. tbe lps je beli tu, aku pn try la rasa.. perggghhh.. mmg terangkat babe..! hehe.. sedap.. memenuhi cita rasa ayam goreng aku.. haha.. n sampai sekarang la boleh dikatakan tiap kali pasar malam, mesti aku beli ayam ni.. mmg kemaruk jgk la aku.. x jemu langsung.. 

Mak aku pn sama.. selain order favvy fruit dia iaitu durian, dia mst order ayam uncle bob jugak ble aku g pasar malam.. haha.. mmg pngaruh ayam ni sgt kuat di hati kitorang.. heee..~ kepada yg belum pernah rasa, jgn ketinggalan, cepat2 g rasa k.. hOnestly mmg ayam goreng ni sedap.. Eh, lupa lak na ckp pasal harga dia.. emm, sebungkus ayam goreng ni berharga RM5.50.  Jangan risau, ayam ni halal dimakan. InsyaAllah.. Untung ayam uncle bob tu sebab aku da tlg promote kn.. merata-rata da aku canang.. hehe.. cuba tao.. rasailah keenakannnya.. CeeeWaahh..!~ (^^,)

  >> haaa.. ni contoh pic ayam ni..<<    

>> ni pulak packaging dia yg slalu aku beli kt pasar malam..

tapi kn, sekarang ni da ada beberapa jenama sebagai pesaing kepada ayam uncle bob ni tp aku lupa lak pe jenamanya.. pape pn, ayam goreng uncle bob tetap di hati.. huhu..~

No comments:

Post a Comment

~~HotteSt & CharMiNg~~